הלוואה חוץ בנקאית

הלוואה חוץ בנקאית מיועדת ליזמים שונים בתחום הנדל"ן. כל פרויקט נדל"ן תלוי בליווי בנקאי, אולם הבנקים לא תמיד מסכימים לעשות בפרויקטים של התחדשות עירונית, ושיקוליהם עמם. לשם כך מספקת הקרן לעידוד יזמות וצמיחה הלוואות עבור יזמי נדל"ן שונים.

 

מהי הלוואה חוץ בנקאי

הלוואה חוץ בנקאית בתחום הנדל"ן מתייחסת למצב ובו גורם פיננסי חוץ בנקאי מספק מטריה פיננסית ליזמי נדל"ן במסגרות הלוואה שונות. הבנקים בישראל נמנעים ללוות פיננסית פרויקטים של נדל"ן הכוללות פחות מ-50 יחידות דיור. עם זאת, יש בישראל תנופה גדולה של התחדשות עירונית, הכוללת דווקא את מספר היחידות הללו, למשל בפרויקטים של תמ"א 38 שבו משפצים את הבניין ומוסיפים יחידות דיור חדשות. היתרונות של פרויקט תמ"א 38 עבור היזם הם שהוא אינו צריך לרכוש את הקרקע, אלא לשפץ בנין קיים ולהרוויח מהוספת יחידות הדיור על בנין קיים.

משום כך אם היזם מעוניין להתחיל פרויקט נדל"ן אולם הבנק לא מעוניין ללוות אותו, אפשר לפנות לגורם חוץ בנקאי אמין ולקבל סיוע פיננסי.

 

תהליך ההלוואה

כאשר מבצעים חיתום על הלוואה חוץ בנקאית, היא כוללת בדרך כלל את השלבים הבאים:

  • בדיקת הנכס – על איזה פרויקט נדל"ן מדובר, מה מצב הנכס, כמה קומות יש להוסיף, מה כרוך בשיפוץ ובבניה החדשה.
  • יכולת ההחזרה – נבדקת יכולת ההחזר של היזם וכיצד הוא ישיב את ההלוואה שנטל. בדרך כלל ההחזר מתבסס על מכירת הדירות החדשות שיתווספו לבניין.
  • התנהלות האשראי של היזם – נבדקת אמינות היזם והאם הוא אדם אמין שאפשר לסמוך עליו בתכנון הפרויקט, ניהולו והחזר ההלוואות שנטל.

ההלוואה החוץ בנקאית של הקרן לעידוד יזמות וצמיחה מתאימה ליזמי נדל"ן הזקוקים לליווי בניה עם או בלי השלמת הון. הקרן מורכבת מיחידות משפטיות המספקות ליווי מקיף לתהליך ההלוואה. יחידה משפטית הבודקת את המעמד המשפטי של הנדל"ן כגון בעלות על הקרקע וחתימות דיירים, חטיבה כלכלית שבודקת את תנאי ההלוואה, הנהלת חשבונות המלווה את ניהול ההלוואה מול הספקים ומול היזם ואף מחלקת פיקוח.

נשמח לקבוע אתכם פגישת ייעוץ כדי לשוחח על אפשרות לספק לכם מטריה פיננסית בפרויקט נדל"ן. הקרן לעידוד יזמות וצמיחה הוא גוף פיננסי חוץ בנקאי ואנו עובדים עם עורכי דין, רואי חשבון, מהנדסי בניה וכל הנחוץ לליווי בניה והשלמות הון של יזמי נדל"ן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *